چه زمانی شیر مادر را از طریق پمباژ و به وسیله بطری سرشیشه اونت به کودک بدهیم ؟

اگر قصد دارید در بعضی موارد شیر مادر را با کودک جدید خود ابراز کنید ، ممکن است در مورد شروع پمپاژ و دادن شیر به وسیله شیشه شیر سرشیشه اونت صفر گیج شوید.

سه گزینه وجود دارد:

    در دوران بارداری
    بلافاصله پس از تولد
    وقتی تأمین شما برقرار شد

زمان انتخابی شما به شرایط شما بستگی دارد و هرکدام مزایا و اشکالات خاص خود را دارند. بیایید جزئیات هر یک را در مورد من بررسی کنیم تا به شما در تصمیم گیری بهترین زمان برای شما کمک کنیم.
چه زمانی برای شروع پمپاژ شیر مادر
1. پمپاژ در دوران بارداری

شروع به بیان مقادیر کمی از آغوز در دوران بارداری ممکن است. با این حال ، هرگز بیش از 37 هفته (مدت) بیش از این مورد را در نظر بگیرید. اثر پمپاژ می تواند هورمون هایی را آزاد کند که می تواند شما را به زایمان زودرس برساند. بنابراین بهتر است از اجتناب از ترم خودداری کنید. پمپاژ در دوران بارداری به طور معمول توصیه نمی شود زیرا به اندازه کافی قابل اطمینان برای تهیه شیر نیست. اما در شرایط خاص می تواند مفید باشد.
مزایای
در حال حاضر شیردهی است

اگر هنوز فرزند بزرگتر خود را شیر می دهید ، در حالی که باردار هستید ، بیان شیر می تواند به سهولت انتقال به پرستاری پشت سر هم کمک کند. می توانید از شیر بیان شده برای از بین بردن بزرگتر خود از پستان استفاده کنید. یا اگر خستگی دارید و یا تازه متولد شده شما دارای رشد رشد است ، به عنوان پشتیبان از آن استفاده کنید.
نشت نوک پستان

عارضه جانبی آن در حاملگی برای نشت برخی از آغوزها هنگام آماده شدن پستان برای تولد است. بعضی اوقات این ممکن است بیش از حد افزایش یابد و ممکن است لازم باشد لنت های سینه یا پوسته های پستان را بپوشید. یادگیری نحوه بیان چند قطره از آغوز در حالی که باردار است می تواند به کاهش هرگونه حوادث نشتی کمک کند. ما در این حالت استفاده از پمپ پستان را به طور مرتب توصیه نمی کنیم زیرا تحریک ممکن است میزان نشت را افزایش دهد.
القاء کار

مطالعات نشان داده اند که تحریک نوک پستان در دوره حاملگی می تواند به ترشح هورمون های القا کننده زایمان کمک کند. اکسی توسین همان هورمونی است که در هنگام تغذیه با شیر مادر (یا بیان) و در زایمان آزاد می شود. اگر به نظر می رسد که بخاطر تأخیر در پزشکی به شما القا می شود ممکن است بخواهید این کار را امتحان کنید.
عمل پمپ

اگر قبلاً پمپ خریداری کرده اید و می خواهید به محض تولد نوزاد از بطری کودک سر شیشه اونت چهار قطره استفاده کنید ، می توانید از قبل تمرین کنید. بیشتر مادران با چند پمپ اول شیر زیادی دریافت نمی کنند. تمرین می تواند به شما کمک کند با پمپ احساس راحتی کنید و تمام کارکردها را درک کنید تا هنگامی که در مورد پمپاژ شدن جدی می گیرید شروع به گرفتن حجم خوب کنید.
مادران دیابتی

برخی از ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی پمپاژ را در اواخر بارداری برای مادران دیابتی توصیه می کنند. این امر به عنوان "برداشت آغوز" شناخته شده است تا بتواند منبع کوچکی برای تولد نوزاد ایجاد کند. نوزادانی که در مادران دیابتی به دنیا می آیند ، باید قند خون خود را از نزدیک تحت نظر بگیرند ، و در صورت کم بودن مقدار لازم ، مصرف قندهای فرمول لازم است. اگر منبع آغوز آماده هستید می توانید به جای آن از این روش استفاده کرده و از هرگونه استفاده از فرمول به عنوان داروی خودداری کنید.
معایب

نتایج ضعیف

همانطور که در بالا ذکر شد ، پمپاژ در دوران بارداری روشی مطمئن برای ساختن شیر نیست. در مرحله اول شما فقط آغوز را پمپاژ می کنید که فقط در چند روز اول پس از تولد استفاده می شود. اگر بیشتر وجود داشته باشد ، مادران خیلی کم شیر می گیرند ، بنابراین اگر این اتفاق برای شما رخ داد ، ناامید نشوید. هورمون حاملگی شما (پروژسترون) به گونه‌ای طراحی شده است که شیر را به حداقل برساند تا نوزاد و جفت شما خارج شود.

عرضه را افزایش نمی دهد

پمپاژ در دوران بارداری هیچ تاثیری در میزان شیر شما پس از تولد نوزاد ایجاد نخواهد کرد. تنها راه اطمینان از تأمین شیر زیاد در صورت تغذیه منظم و مؤثر توسط کودک.
2. پمپاژ بعد از تولد

کاملاً بی خطر است که به محض تولد کودک شروع به بیان شیر مادر کنید. توصیه می کنیم تا زمانی که شیر بالغ شما در روز 3-5 ظاهر شود ، با دست بیان کنید. آغوز اولین شیر است که به مقدار بسیار کمی تولید می کنید. اگر از پمپ سینه با سرشیشه نیم قطره اونت استفاده می کنید ، خیلی راحت می توانید قسمتهای آن را از بین ببرید. شیر بالغ شما در مقادیر بیشتر تولید می شود و جمع آوری آن با پمپ آسان تر خواهد بود.

خوراکی فوق العاده موثر برای افزایش شیر مادر

1- بادام

بادام سرشار از پروتئین است و منبع عالی کلسیم می باشد. در دوران شیردهی به 1250 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارید. اگر می خواهید شیر خود را زیاد کنید، این خوراکی خوشمزه را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

2- آووکادو

آووکادو حاوی چربی های ضروری “سالمی” است که نه تنها انرژی لازم را در طول روز به شما می بخشد بلکه سطح کلسترول تان را نیز متعادل می کند. علاوه بر این آووکادو سرشار از پروتئین، ویتامین E و فولات است که همگی به رشد سالم سیستم عصبی مرکزی نوزاد کمک می کنند. در دوران شیردهی روزانه به 4 تا 5 میلی گرم ویتامین E و 260 میکروگرم فولات نیاز دارید.

3- استاک یا عصاره های خانگی

استاک یا عصاره همان چیزی ست که به غذاها عطر و طعم خوبی می دهد و در اکثر سس ها و غذاهای آبکی استفاده می شود. عصاره می تواند از گوشت، مرغ و سبزیجات طبیعی درست شود. اگرچه استاک ها بصورت قرص های طعم دهنده ی غذا در بازار موجود هستند اما منظور ما از این گزینه، عصاره ای ست که در خانه و با مواد طبیعی درست شده است. عصاره های خانگی منبع عالی کلاژن، کوآنزیم Q10، کلسترول، انواع مواد معدنی و اسیدهای آمینه ضروری است. شما می توانید عصاره های مختلفی بسازید و در فریزر قرار دهید و آن را برای انواع مختلفی از غذاها از جمله سوپ ها مورد استفاده قرار دهید. عصاره ها بسیار سالم و مقوی هستند و به افزایش شیر شما در دوران شیردهی کمک شایانی می کنند.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.