بررسی هورمون های شیر مادر - سرشیشه های اونت

بررسی و تجزیه و تحلیل شیشه شیر ها و سرشیشه های اونت

بررسی هورمون های شیر مادر - سرشیشه های اونت

وقتی در حال فکر کردن در مورد شیر دادن با بطری با سرشیشه اونت صفر به کودک خود هستید یا نه ، به شما کمک می کند تا تمام اطلاعاتی را که می توانید در مورد فرمول نوزاد و شیر مادر بدست آورید. در آرایش شیر مادر و آرایش فرمول تفاوت های زیادی وجود دارد. یکی از این تفاوتها در انواع و میزان هورمونهای موجود در هر یک است.

اخیراً بسیاری از هورمونهای موجود در شیر مادر شناسایی شده اند و تحقیقات همچنان ادامه دارد و دانشمندان همچنان تلاش می کنند که هورمون ها و مؤلفه های دیگری را که می توانند پیدا کنند ، بررسی کنند. در این مرحله ، در مورد این هورمون ها به اندازه کافی شناخته نشده است. هنوز مشخص نیست که بسیاری از آنها برای نوزادان و کودکان چه کاری انجام می دهند یا دلیل اهمیت آنها چیست. بنابراین ، بدون داشتن کلیه اطلاعات لازم ، صرفاً امکان ندارد ترکیب هورمونی شیر مادر را در فرمول شیرخوار دوباره بسازید.

البته فرمول شیرخوار جایگزین مناسبی برای شیر مادر است ، اما مانند شیر مادر منبع کاملی از تغذیه نیست. با فرمول ، همیشه چیزی در ترکیب مواد مغذی ، آنتی بادی ، آنزیم ها و حتی هورمون ها وجود نخواهد داشت.
هورمون چیست؟

هورمون ها مواد شیمیایی هستند که از قسمت های مختلف بدن به بدن شما رها می شوند. آنها پیامهایی را به اندام ها و بافت های شما منتقل می کنند تا به آنها بگویند بدن شما به چه چیزهایی نیاز دارد و چه باید بکند. هورمون ها را می توان در خون ، ادرار ، بزاق و شیر مادر مشاهده کرد. هورمون ها شغل های زیادی دارند. آنها تولید مثل ، رشد و نمو ، متابولیسم ، فشار خون و سایر عملکردهای مهم بدن را کنترل می کنند.
هورمون های موجود در شیر شما

شیر مادر حاوی هورمونهای زیادی است که از بدن شما عبور می کند. برخی از هورمون ها با یک ساختار ساده کوچکتر هستند ، بنابراین می توانند با سهولت بیشتری وارد شیر مادر شوند. هورمونهای دیگر بزرگتر هستند و ممکن است به خوبی به شیر مادر منتقل نشوند یا اصلاً.

سطح هورمونهای مختلف موجود در شیر مادر یکسان نیست. با گذشت زمان ، شیر مادر شما بیشتر از بعضی از هورمون ها و سایر موارد کمتر خواهد بود.

در اینجا برخی از هورمون هایی که در شیر مادر وجود دارد ، آمده است شما میتوانید شیر مادر را از طریق بطری با سرشیشه اونت سه سوارخه به کودک بدهید .
پرولاکتین

پرولاکتین هورمونی است که مسئول تولید شیر مادر است. آغوز ، اولین شیر مادر ، مقدار زیادی پرولاکتین دارد. اما ، پس از چند روز اول شیردهی ، میزان پرولاکتین به سرعت کاهش می یابد. پس از آن ، میزان پرولاکتین موجود در شیر مادر تقریباً برابر با سطح پرولاکتین در خون است.
پرولاکتین و شیردهی
هورمونهای تیروئید: TSH ، T3 و T4

هورمونهای تیروئید توسط غده تیروئید ساخته می شوند. آنها عملکردهای مهم بسیاری را انجام می دهند و تقریباً بر روی هر سیستم بدن تأثیر می گذارند. مهمترین کارکرد هورمونهای تیروئید ، کنترل نحوه تجزیه مواد غذایی بدن و تبدیل آن به انرژی است. این فرآیند متابولیسم نامیده می شود. اما ، هورمونهای تیروئید تنفس ، ضربان قلب ، هضم و دمای بدن را نیز تنظیم می کنند. و ، آنها نقش مهمی در رشد و توسعه دارند.

سطح تیروکسین (T4) در آغوز کم است ، اما در هفته اول شیردهی بالا می رود. تیروکسین ممکن است به روده های یک نوزاد متولد شده و رشد کند. در طی چند ماه اول زندگی ، نوزادان شیرده در مقایسه با شیرخواران دارای فرمول ، میزان بسیار بالایی از تیروکسین در بدن خود دارند.

مقادیر کمی از تریودوتیرونین (T3) و هورمون تحریک کننده تیروئید (TSH) نیز در شیر مادر مشخص شده است. اعتقاد بر این است که هورمونهای تیروئید موجود در شیر مادر به محافظت از نوزاد شیرخوار از کم کاری تیروئید کمک می کند. با این حال ، شواهد کافی برای تأیید این نظریه وجود ندارد.
فاکتور رشد اپیدرمال (EGF)

فاکتور رشد اپیدرمال یک عامل اصلی رشد است که رشد سلول را تحریک می کند. این توابع بسیاری دارد ، اما از اهمیت ویژه ای برای رشد و بلوغ دستگاه گوارش یا دستگاه گوارش نوزادان برخوردار است. EGF را می توان در خون ، بزاق ، مایع آمنیوتیک و شیر مادر یافت.

بلافاصله پس از زایمان ، آغوز حاوی مقادیر زیادی از فاکتور رشد اپیدرمال است. سپس سطح به سرعت پایین می رود. اما اگر یک زن بین 23 تا 27 هفته قبل از عمل زودرس زودرس داشته باشد ، برای اولین ماه بعد از زایمان میزان EGF بسیار بیشتری در شیر مادر خواهد داشت. ابتلا به EGF بیشتر در شیر مادر زودرس از نظر اولیه بسیار مهم است زیرا نوزادانی که در این مرحله متولد می شوند شانس بیشتری برای بروز مشکلات دستگاه گوارش مانند نکروز کننده انتروکولیت (NEC) دارند. مقادیر بالاتر EGF ممکن است به جلوگیری از بروز این نوع مشکل روده کمک کند.

سایر فاکتورهای رشد کننده از جمله فاکتورهای رشد شیر انسانی I ، II و III (HMGF) و فاکتور رشد شبیه انسولین (IGF-I) نیز در شیر مادر انسان مشخص شده است.
بتا-اندورفین ها

هورمونهای اندورفین مسکن های طبیعی بدن هستند. اعتقاد بر این است که بتا اندورفین های موجود در شیر مادر به نوزادان کمک می کنند تا با استرس زایمان مقابله کرده و با زندگی خارج از رحم خود را تنظیم کنند. تغذیه کودک از طریق شیشه شیر های کودک با سرشیشه اونت 4 قطره بهتر است . سطوح بالاتری از بتا اندورفین در شیر مادر خانمهایی که زایمان طبیعی دارند ، یک نوزاد نارس و کسانی که در دوران زایمان دچار اپیدورال نمی شوند وجود دارد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.